چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی چیست ؟

فروش بلید بیل مکانیکی بیل و لودر
2022/08/13
شفت زنجیر سفت کن چیست ؟
شفت زنجیر سفت کن چیست ؟
2022/08/20
نمایش همه

چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی چیست ؟

چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی چیست؟

چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی یا پیکور چیست ؟

 

چکش های هیدرولیکی یا پیکور بعنوان یکی از وسایل های بااهمیت در دستگاه های راهسازی مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه به وسیله دستگاه هیدرولیکی که بر روی دستگاه قرار دارد شغل میکند.

کاربرد چکش های هیدرولیکی وظیفه اصلی پیکور حفاری در بافت دژ و سنگی میباشد . در اکثر موارد به دلیل عدم استفاده از عملیات آتش باری و نیز در اوردن پاشنه شغل و کانال ها از چکش هیدرولیکی استفاده میگردد.

هچینین در داخل شهرها جهت تخریب بتن از چکش هیدرولیکی یا پیکور استفاده میگردد. انواع چکش های هیدرولیکی چکش های هیدرولیکی به سه تیپ کاور بسته ، کاور باز و کاور تفنگی تقسیم بندی میگردند . در ایران زیادتر از دو تیپ کاور بسته و کاور باز استفاده میگردد .

هر کدام از این دو مورد مزیت و معایبی دارند که بسته به نوع شغل محل استفاده انها متفاوت میباشد .

مزایا و معایب چکش های کاور باز

چکش های کاور باز به دلیل بسته شدن از دو طرف در معرض آسیب زیادتر هسته قرار میگیرند . معمولا در اثر عدم رعایت اپراتور سندان ترک خورده و بوش ها زیادتر در معرض آسیب قرار میگیرند .

مزایای این پیکور استفاده آن در مناطق گرمسیر بوده که چکش سریعتر خنک میگردد . همچنین این چکش دارای صدای بلندی بوده و استفاده از آن در پروژه های داخل شهری پیشنهاد نمیگردد.

از دیگر معایب این چکش میتوان به پیچ های بغل بند آن اشاره نمود که در اثر فشار کاری بریده و میبایست تعویض گردد .

 

برای خرید باکت اینجا کلیک کنید .

 

مزایا و معایب چکش کاور بسته

از عبارت مزایای چکش های کاور بسته میتوان به محافظت صد در صدی هسته نسبت به عوارض زمین و سنگ ها اشاره نمود ، همچنین این چکش دارای صدای خیلی کمتری نسبت به چکش های کاور باز میباشد .

معایب این چکش ضربه گیر های داخل پوسته بوده که هر از چندگاه باید تعویض گردد .همچنین این چکش ها به دلیل رابطه غیر مستقیم هسته با هوای بیرون خیلی زودتر از چکش های کاور باز گرم کرده و هرچند دقیقه یکبار باید به آن استراحت داد.

چکش کاور بسته نکته:چکش های کاور تفنگی زیادتر بر روی بیلهای بکهو استفاده گردیده تا با براکت زاویه دار چکش راحت تر به حالت عمودی ضربه وارد نماید.

نحوه برگزیده چکش هیدرولیکی مناسب برای بیل های مکانیکی ، بابکت و بیل بکهو

در سالهای اخیر چکش های کره ای در ایران خیلی محبوب شده و جای خود را در بازار پیدا نموده اند ، این چکش ها معمولا از چکش های ژاپنی فنلاندی و سوئدی سنگین تر بوده و معیار برگزیده انها بر روی دستگاه ها بصورت ذیل میباشد در بیل های مکانیکی از 8تن تا 100تن وزن چکش میبایست 8 درصد وزن بیل برگزیده گردد. در مینی بیل ها و بیل های بکهو این درصد به 12 ویرایش پیدا میکند.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *