راهنمای خرید چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی

راهنمای خرید بیل مکانیکی‌
2022/08/13
فروش بلید بیل مکانیکی بیل و لودر
2022/08/13
نمایش همه

راهنمای خرید چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی

چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی یا پیکور چیست ؟

راهنمای خرید چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی : چکش های هیدرولیکی یا پیکور بعنوان یکی از ابزار های مهم در دستگاه های راهسازی مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه به وسیله سیستم هیدرولیکی که بر روی دستگاه قرار دارد کار میکند.

 

کاربرد چکش های هیدرولیکی

وظیفه اصلی پیکور حفاری در بافت دژ و سنگی میباشد . در اکثر موارد به دلیل عدم استفاده از عملیات آتش باری و نیز در اوردن پاشنه کار و کانال ها از چکش هیدرولیکی استفاده میگردد. هچینین در داخل شهرها جهت تخریب بتن از چکش هیدرولیکی یا پیکور استفاده میگردد.

انواع چکش های هیدرولیکی

چکش های هیدرولیکی به سه تیپ کاور بسته ، کاور باز و کاور تفنگی تقسیم بندی میگردند . در ایران بیشتر از دو تیپ کاور بسته و کاور باز استفاده میگردد .هر کدام از این دو مورد مزایا و معایبی دارند که بسته به نوع کار محل استفاده انها متفاوت میباشد .

 

مزایا و معایب چکش های کاور باز

چکش های کاور باز به دلیل بسته شدن از دو طرف در معرض آسیب بیشتر هسته قرار میگیرند . معمولا در اثر عدم رعایت اپراتور سندان ترک خورده و بوش ها بیشتر در معرض آسیب قرار میگیرند . مزایای این پیکور استفاده آن در مناطق گرمسیر بوده که چکش سریعتر خنک میگردد . همچنین این چکش دارای صدای بلندی بوده و استفاده از آن در پروژه های داخل شهری توصیه نمیگردد. از دیگر معایب این چکش میتوان به پیچ های بغل بند آن اشاره نمود که در اثر فشار کاری بریده و میبایست تعویض گردد .

راهنمای خرید چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی

مزایا و معایب چکش کاور بسته

از جمله مزایای چکش های کاور بسته میتوان به محافظت صد در صدی هسته نسبت به عوارض زمین و سنگ ها اشاره نمود ، همچنین این چکش دارای صدای بسیار کمتری نسبت به چکش های کاور باز میباشد . معایب این چکش ضربه گیر های داخل پوسته بوده که هر از چندگاه باید تعویض گردد .همچنین این چکش ها به دلیل ارتباط غیر مستقیم هسته با هوای بیرون خیلی زودتر از چکش های کاور باز گرم کرده و هرچند دقیقه یکبار باید به آن استراحت داد.

 

نکته:چکش های کاور تفنگی بیشتر بر روی بیلهای بکهو استفاده گردیده تا با براکت زاویه دار چکش راحت تر به حالت عمودی ضربه وارد نماید.

 

 

نحوه انتخاب چکش هیدرولیکی مناسب برای بیل های مکانیکی ، بابکت و بیل بکهو

در سالهای اخیر چکش های کره ای در ایران بسیار محبوب شده و جای خود را در بازار پیدا نموده اند ، این چکش ها معمولا از چکش های ژاپنی فنلاندی و سوئدی سنگین تر بوده و معیار انتخاب انها بر روی دستگاه ها بصورت ذیل میباشد

در بیل های مکانیکی از 8تن تا 100تن وزن چکش میبایست 8 درصد وزن بیل انتخاب گردد. در مینی بیل ها و بیل های بکهو این درصد به 12 تغییر پیدا میکند.

 

حتما بخوانید: قلم چکش هیدرولیکی

 

راهنمای خرید چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی

بهترین برند های موجود در بازار ایران

برند چکش های هیدرولیکی در ایران به چهار دسته تقسیم بندی میگردد :

 

1- چکش های ژاپنی:

چکش های ژاپنی دارای کیفیت ساخت بالا و همچنین میتوان آنهارا بهترین چکش های هیدورلیکی جهان دانست برند های معروف این چکش ها در ایران عبارتند از فروکاوا ، NPK ،کوماتسو، MKB .از سال 2010 به بعد این چکش ها به دلیل تحریم و محبوبیت چکش های کره ای در ایران ، بصورت گسترده وارد نگردیده اند. همچینین قطعات این چکش ها در کشور کمتر بوده و محبوبیت خود را به مرور از دست داده اند .

چکش های فروکاوا

چکش هیدرولیکی npk

چکش هیدرولیکی msb

2-چکش های اروپایی :

شرکت اطلس ، رمر ، سندویک ، منتابرت همیشه در تولید دستگاه های تخریب پیشگام و صاحب سبک بودند ، شرکت اطلس ابداع کننده چکش های هیدرولیکی با قابلیت استفاده در زیر آب میباشد . شرکت های رمر و سندویک اولین چکش های فول هیدرولیک دنیارا تولید نموده اند . قطعات این چکش ها در کشور به دلیل تحریم ها محدود بوده و این چکش ها مجبوبت خود را علی رغم کیفیت بالا از دست داده اند .

چکش هیدرولیک اطلس

چکش هیدرولیکی رمر

3-چکش های کره ای :

شرکت های کره ای از سال 2000 به بعد شروع به کپی و ساخت چکش های هیدرولیکی از روی چکش های فوروکاوا ژاپن نموده اند ، از جمله شرکت های پیشگام در این زمینه شرکت MSB کره بوده که در وهله اول اقدام به کپی چکش ها با شیر کنترل خارجی نموده و پس از آن اقدام به تولید چکش های فول هیدرولیک نموده است . از دیگر شرکت های بزرگ کره ای که صاحب سبک در تولید چکش های هیدرولیکی با شیر کنترل داخلی میباشد میتوان به شرکت سوسان اشاره نمود. چکش های سوسان و MSB از چکش های کره هستند که چندین سال در ایران نماینده معتبر و ثابتی دارند و در سایز های مختلف طی 17 سال اخیر وارد کشور گردیده اند . از دیگر برندهای معتبر و صاحب سبک کره میتوان به شرکت دمو اشاره نمود که چکش های سری آلیکون آن دارای سیستم خالی نزن بوده که باعث طول عمر چکش ها میگردد . برندهای پوکوتک ، کوماک ، مکس پاور ، جیسان، ESB ،OKB ازدیگر برند های کره ای بوده که هرکدام بصورت مقطعی وارد کشور گردیده و تنوع برندهای سوسان MSB و دمو را ندارند.قطعات این چکش ها به وفور در کشور با برندهای ایرانی ،چینی و کره ای موجود میباشد .

 

4-چکش های چینی :

چکش های چینی از سال 1394 درکشور وارد گردیده اند و به دلیل گرانی چکش های کره ای به مرور جای خود را در بازار پیدا کردند . این چکش ها کپی از روی چکش های با شیر کنترل داخلی سوسان کره و فروکاوا ژاپن با شیر کنترل خارجی میباشد. از عمده سایز های چکش های چینی میتوان به سایز SB40 ، SB70 ، SB81 ،SB121 , 20G اشاره نمود معمولا چکش های با وزن بیش از 2400 کیلوگرم ساخت چین و کره جوابگو نبوده و در این سایز های سنگین میبایست از چکش های ژاپنی و اروپایی استفاده نمود .

 

همچنین بخوانید: ناخن بیل مکانیکی

 

راهنمای خرید چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی

1-قلم چکش هیدرولیکی

قلم چکش های هیدرولیکی بسته به نوع کاربرد آنها به چند دسته تقسیم میگردند .

1-1 قلم های نوک تبری : این قلم ها پر کاربرد ترین نوع قلم چکش های هیدرولیکی بوده و در دو نوع نوک فورج و تبری معمولی تولید میگردند . این قلم ها در ایران و چین و کره تولید شده و نسبت به کیفیت آنها دارای قیمت های متفاوتی میباشند ، قلم های با نوک فورج دارای قیمت بالاتر و مقاومت بیشتری نسبت به قلم های نوک تبری معمولی هستند . به دلیل تحریم ها طی سالهای اخیر قلم های چینی و ایرانی در بازار بیشتر بوده و قلم های کره ای به دلیل قیمت بالا محدود گردیده اند.

1-2 قلم های نوک مدادی :این نوع قلم ها برای تخریب سنگ های درشت و یکپارچه بسیار مناسب بوده و در بسیاری از شرکت ها بعنوان قلم اصلی چکش های هیدرولیکی بر روی چکش نصب میگردند ، در کشورمان قلم های تبری را به این قلم ها ترجیح داده و میتوان گفت قلم تبری جایگزین کلیه قلم ها با کاربرد های متفاوت گردیده که در واقع این کار اشتباه میباشد .

1-3 قلم تبری نازک (جهت تخریب چوب):این قلم ها دارای نوک تبری نازک بوده و برای قطعه قطعه کردن چوب ها بکار میرود . از این نوع قلم در کشور بصورت محدود استفاده شده و کاربردی نمیباشد.

1-4 قلم با نوک گوشتکوبی :این قلم ها برای کمپکت خاک در انتهای چاله های فوندانسیون پلها و شمع ها استفاده میگردد ، کاربرد این قلم نیز مانند قلم تبری نازک محدود بوده و در کار های خاص استفاده میگردد .

 

2- بوش چکش های هیدورلیکی(پیکور)

بوش ها به دو نوع بوش سر یا پایین و بوش ته قلم یا قلمگیر یا بالا تقسیم بندی میگردند .بوش های سر بسته به نوع کاور باز یا کاور بسته بودن چکش دارای لبه و یا بدون لبه میباشند . بوش های سر بسیار بزرگتر از بوش های بالا یا قلمگیر بوده و بیشتر در معرض فرسایش میباشند. جنس این بوش ها از آلیاژ MO40 بوده و حتما پس از تراش میبایست سختکاری و سنگزنی بر روی آنها انجام پذیرد ، به دلیل فرسایش جای بوش ها در سندان ممکن است سایز بیرونی بوش ها افزایش یافته و اصطلاحا اور سایز گردد. بوش های بالا معمولا یک تکه بوده و در برخی از موارد مانند MSB20G دو تکه میباشند ، کار این بوش ها در سنتر قرار دادن قلم جهت ضربه پیستون به قلم میباشد . در صورتی که بوش ها دارای فرسایش و خردگی گردند قلم با زاویه به پیستون برخورد کرده و باعث آسیب به پیستون و قلم میگردد .

 

3- پین کتابی (رادپین)

پین کتابی وظیفه نگهداری قلم در داخل سندان را بر عهده دارد ، بر روی قلمها یک یا دو شیار تعبیه شده که پین کتابی از داخل آن عبور کرده و به قلم اجازه حرکت در طول این شیار را میدهد . پین های کتابی به صورت گرد و یا مکعبی و بصورت سوراخدار و یا بدون سوراخ تولید میگردند . این پین ها به وسیله یک پین نازک (مدادی ) در جای خود داخل سندان فیکس گردیده و ثابت میباشد . به دلیل ارتباط مستقیم بین راد پین و قلم میبایست رادپین از سختی کمتری نسبت به قلم برخوردار باشد تا زودتر خورده شده و به قلم آسیب نرساند.

4-سندان چکش های هیدرولیکی :

چکش های هیدرولکی به سه تکه تقسیم بندی شده و توسط پیچ های تایراد به یکدیگر متصل میگردند. انتهای ترین قسمت سر چکش سندان بوده که قلم در داخل آن حرکت میکند . سندان به دلیل اینکه بیشتر از بقیه قسمت های هسته در معرض سایش و ضربه است خیلی زودتر از سیلندر و بکهد آسیب دیده و تعویض میگردد . جنس سندان باید به گونه ای باشد که نه در اثر ضربه له شده و نه در اثر سختی زیاد ترک خورده و بشکند. در چکش های کاور باز به دلیل ارتباط مستقیم سندان با فضای بیرون بیشتر از چکش های کاور بسته آسیب دیده و در معرض شکستن قرار میگرند.

 

5-پیستون پیکور بیل مکانیکی :

سیستم چکش هیدرولیکی به گونه ای است که مانند یک سیلندر بزرگ موتور عملکرده و پیستون بزرگ داخل سیلندر را به بالا و پایین هدایت مینماید . این پیستون ها در اثر فشار روغن به پایین هدایت شده و با دستور گاز به بالا برمیگردد . کار پیستون ضربه به ته قلم بوده و قلم را جهت تخریب به حرکت در می آورد . در دور پیستون کیت روغن ریزی و در بالای آن سیل گاز نصب میگردد. کیفیت آلیاژ پیستون میبایست از کیفیت قلم کمی بهتر بوده تا در اثر ضربه مستقیم و تماس با قلم دچار آسیب و یا شکستگی نگردد.

 

6-سیلکیت یا کیت روغن ریزی چکش های هیدرولیکی

هرچکش هیدرولیکی برای جدا کردن سیلندر از سندان دور پیستون ها نیاز به سیلکیت یا کیت روغن ریزی دارد . سیلکیت ها شامل پکینگ ، اورینگ و کیت شیر کنترل میباشند . کیفیت سیلکیت ها هرچه بالاتر باشد . در مقابل حرارت مقاوم تر اند . از سیلکیت های با برند های معروف در ایران میتوان به NOK ژاپن ، سنگاپور ، کره ، و چین سیلکیت های اصلی سوسان و MSB سیلکیت پارکر سیلکیت بوکوانگ اشاره نمود . در حال حاضر سیلکیت های بوکوانگ طلایی از کیفیت و قیمت نسبتا مناسبی در بازار برخوردارند . چکش های کره ای و چینی دارای سیلکیت های رند در بازار بوده و انواع برند آن موجود است . برخی چکش ها مانند اطلس و منتابرت میبایست پکینگ هارا تراشید و الباقی سیلکیت را از روی نمونه سیلکیت چکش جمع نمود .

 

7-سیلندر چکش های هیدرولیکی :

سیلندر چکش بسیار در قدرت ضربه چکش تاثیر گذار میباشد . در صورتی که سیلندر چکش دارای خط و خش باشد حتما باید پولیش گردیده و از پیستون اور سایز در آن استفاده نمود . سیلندر چکش ها دارای قیمت بالایی بوده و در حفظ نگهداری آن میبایست کوشا باشیم .

 

8-بکهد چکش هیدرولیکی :

بکهد چکش هیدورلیکی در انتهای سیلندر بسته شده و در داخل آن گاز تزریق میگردد . بکهد کمتر در معرض آسیب بوده و تعویض میگردد . پشت بکهد ضربه گیر صلیبی قرار گرفته که ضربه گیر توسط براکت چکش مهار میگردد .

 

9- شیرکنترل پیکور(چکش هیدرولیکی )

چکش های هیدرولیکی به دو سیستم شیر کنترل خارجی و شیر کنترل داخلی تقسیم میگردد . شیرکنترلها دارای یک پوسته و یک اسپول و چندین رلیف و نیز یک قسمت نصب دیافراگم گاز در زیر آن میباشد .کیت شیر کنترل ها معمولا دچار خرابی شده و در برخی از موارد اسپول ها نیز تعویض میگردد .

 

10- قطعات جانبی چکش های هیدرولیکی

قطعات جانبی چکش های هیدرولیکی شامل دو شلنگ دیافراگم ، سوزن گاززنی ، کیت گاززنی و مانومتر ، بوش های براکت ، پیچ و مهره براکت، و خود براکت و همچنین آچار چکشی در سایز های 68 و 72 میباشد . کیفیت این قطعات میتواند طول عمر چکش را افزایش داده و از آسیب رسانی به سایر قطعات جلوگیری نماید .

 

 

راهنمای خرید چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی

خدمات و تعمیرات انواع چکش های هیدرولیکی :

با توجه به این که چکش های هیدرولیکی در معرض سنگ و قسمت های سخت زمین قرار داشته و ادوات چکش بر روی هم بدون واسطه برخورد مینمایند و دائما چکش در حال ضربه و لرزش میباشد نیاز به تعمیرات و سرویس دوره ای شش ماهه دارد . به همین منظور مجموعه توسعه راه با ایجاد کارگاه تعمیرات مجهز و بکار گیری تعمیرکاران حرفه ای اقدام به تعمیرات تخصصی چکش های هیدرولیکی در کارگاه خود و اعزام نیرو به کارگاه ها جهت نصب چکش و عیب یابی در کشور نموده است . تعمیرات انواع چکش های گاز هیدرولیک مانند MSB ، سوسان ، دمو ، پوکوتک ، MKB ، OKB ، جیسان ، میراکل ،سوسان چین و انواع چکش های کره ای و چینی و همچنین چکش های فول هیدرولیک با برند های MSB ، رمر ، سندویک ، NPK ، اطلس ، منتابرت پذیرفته میشود.کلیه قطعات بکار گیری توسط این مجموعه و تعمیرات دارای گارانتی بوده و در پای فاکتور قید میگردد.

 

فروش چکش هیدرولیکی دست دوم

مجموعه توسعه راه با 15 سال سابقه در فروش چکش های هیدرولیکی نو و کارکرده (استوک) بهترین چکش را نسبت به بودجه شما برای بیل شما معرفی مینماید . شما با مراجعه به انبار این مجموعه میتوانید چکش مورد نظر خود را از این مجموعه تهیه فرمایید. کلیه چکش های استوک باز شده و داخل آن به رویت خریدار رسیده و مشخصات اراِئه شده از ان کاملا در فاکتور قید میگردد .انواع چکش سوسان 40 ،50،60،70،81،100،121،140،151 وچکش های MSB 20G ,30G,40G.15G وچکش های پوکوتک ، کوماک ، کوماتسو 150 ،230 ،310 در انبار مجموعه بصورت استوک موجود میباشد .

 

نمایندگی چکش های سوسان، MSB ، پوکوتک و سوسان

مجموعه توسعه راه با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه خرید و فروش انواع قطعات و دستگاه های راهسازی بعنوان نمایندگی اصلی فروش قطعات مصرفی انواع چکش های هیدرولیکی در حال فعالیت است . ما همواره در تلاشیم تا شما عزیزان با خیالی راحت و آسوده اقدام به خرید انواع قطعات چکش های هیدرولیکی نمایید.

 

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *