نکات مهم نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

مینی لودر چیست ؟
مینی لودر چیست ؟
2022/08/22
تیغه بیل مکانیکی
تیغه بیل مکانیکی چیست و کاربرد آن
2022/08/27
نمایش همه

نکات مهم نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

نکات مهم نگهداری تجهیزات سنگین در آب و هوای سرد

هنگامی که به فصل‌ زمستان نزدیک‌ میشویم ، زمان آن است که تجهیزات خودتان را برای هوای سرد آماده کنیم ، علی‌الخصوص درصورتی‌که شما در محدوده سردسیر‌ و یخبندان‌ زندگی می کنید‌ . خوشبختانه ، تغییرات خاصی در روال حفظ تجهیزات‌ سنگین‌ شما وجود دارد که می تواند به بهینه سازی راندمان ماشین آلات‌ شما در طول سال کمک کند‌ . در اینجا به 11 نکته برای نگهداری ابزار آلات راهسازی و معدنی اشاره‌ خواهیم کرد .

رسیدگی روزانه قطعات

از آنجا که دمای پایین‌ می تواند به اندازه قابل‌ توجهی بر تجهیزات شما تاثیر بگذارد ، با اجرای پژوهش های روزانه در ماههای سرمای زمستان ، تعداد نظارت ها را افزایش دهید . کابل کشی برق ، شیلنگهای هیدرولیک ، باتریها ، فشار تایر و بخش زیرین ماشین‌ آلات‌ را رسیدگی نمائید و در پی هدف هایی از سایش یا خرابی باشید . داده‌ها بیشتر‌ در مقاله نگهداری‌ از زیروبند بیل مکانیکی .

تعویض‌ به موقع‌ روغن‌

پیشنهاد خواهد شد پیش از و بعد از وقت زمستان روغن‌ را به طور تمام عوض‌ بکنید . با تغییر‌ هوا از روغنی با ویسکوزیته مناسب با دمای بیرون برای خودرو ، سیستم‌ منعکس قدرت‌ و پمپ هیدرولیک استفاده کنید ، تا قطعات پمپ هیدرولیک دچار تخریب نشوند . روغن‌ با ویسکوزیته کم در سرما‌ راحت تر جریان می یابد و فشار‌ کمتری به موتور شما وارد می نماید .

روغن‌ را چک کنید

مدام قبل از استارت دستگاه در سرمای شدید‌ ، اطمینان‌ حاصل نمائید که روغن‌ به مقدار لازم جاری شده است تا جریان مناسب داشته گردد . ممکن‌ است سرمای بیشتر از حد اثر بدی بر روی روغن گذاشته باشد‌ .همچنین یک نقشه منظم‌ بررسی کردن و وارسی کردن برای تعمیر‌ و نگهداری بهینه در طول زمستان و در تمام‌ طول سال را تنظیم کنید . در جدولی زیر روغن با ویسکوزیته مناسب‌ در درجه‌ هوای مختلف در زمستان را برای شما گذاشته ایم :

دمای 20 -الی40+ روغن‌ 10 w -40
دمای 20 -الی 30+ روغن‌ 10 w -30
دمای 30 -الی 30+ روغن‌ 5 w -30
دمای 30 -الی 40+ روغن 5 w -40
روغن‌ با ویسکوزیته مناسب‌ در دمای مختلف در موعد زمستان

باتریها را شارژ نگه دارید

باتریها در دماهای خیلی پایین می توانند تا نیمی از قدرت خود را از دست بدهند ، به این مفهوم که باتری ابزار ادوات شما در سرما زیادتر از حد کار‌ می‌کند‌ . مرتباً سطح‌ الکترولیت باتری را بررسی نمائید و درصورتی‌که کم است ، مراقب‌ باشید که زیادتر از حد آب پر نکنید . انجام این کار‌ می تواند الکترولیت را رقیق کرده و ریسک یخ‌زدگی‌ را بیشتر خواهد داد . درصورتی‌که دستگاه را در سرمای بی‌شمار نگهداری‌ می نمائید ، بایستی باتری را عایق‌ بندی نمائید یا خارج کنید و در فضای داخلی و در دمای اتاق نگهداری‌ بکنید .

شیلنگهای هیدرولیک را بازبینی و جایگزین‌ بکنید

در دمای بسیار پایین‌ شیلنگهای هیدرولیکی می توانند خاصیت کشش‌ نداشته باشند و حتی امکان‌پذیر است‌ ترک‌ بخورند . برای خودداری از آسیب‌ ناشی‌ از سرما ، پیش از کار اتصالات سیستم هیدرولیک را حداکثر یک ساعت گرم کنید ، آن‌گاه موتور را نیمه گاز کنید . حتی با این اقدامات‌ احتیاطی ، داشتن شیلنگ ، سیل‌ کیت ها ، پایه‌ و اتصالات مازاد در زمان هوای یخبندان‌ ایده خوبی‌ می باشد .

موتور‌ را گرم نمائید

پیش از استفاده از دستگاه سنگین‌ خود‌ در دمای پایین ، ماشین را روشن کنید تا به دمای کار برسد ، این اتفاق سبب می گردد سوپاپهای درگاه های ورودی و خروجی‌ نچسبند . گردش‌ مایعات می تواند شروع کار‌ را ساده کند . همچنین‌ دستگاه‌حرارت‌زا های بلوکی می توانند گرم شدن‌ موتور را سرعت دهند .

لاستیکها بررسی کنید

هوای سرد باعث خواهد شد لاستیکها با سرعت‌ زیادی باد خود‌ را از دست دهند که این امر سبب کاهش بازده‌ سوخت و کارکرد موتور زیادتر می گردد ، براین‌اساس فشار حلقه لاستیک خود‌ را در ابتدای هر آغاز کاری بازدید کنید‌ . استفاده از نیتروژن خشک برای باد‌کردن‌ لاستیک در دمای انجماد می تواند از شکل‌دهی بلورهای یخ که به تخلیه همراهی می کنند جلوگیری کند .

در هنگام رانندگی و یا پارکینگ مراقب‌ باشید

در شرایطی که دما‌ پایین‌ است‌ و شرای ناپایدار می باشد ، به عنوان مثال در موقع باران و برف ، با حذف‌ بیشتر‌ برف و یخ‌های‌ موجود‌ از محل‌ کار‌ و وارسی موتور اسباب خود به آرامی عملیات را آغاز بکنید . مدت پارک‌ نیز برف یا یخ لاستیکها را پاک کرده و حتی الامکان روی تختههای چوبی پارک کنید تا از انجماد لاستیکها به زمین‌ جلوگیری نمائید .

 

محفظه را پر نگه دارید (با سوخت مناسب)

در صورت‌ عدم توجه‌ ، مخازن و خطوط سوخت می توانند یک شب در سرمای شدید‌ یخ بزنند ، بنابراین آب را از جداکننده تخلیه کرده و در انتهای هر روز باک‌ را با سوخت مجدد پر نمائید . شما همچنین می توانید توسط مکملهای سوخت دیزلی دمای یخزدگی را پایین بیاورید . اما توصیه‌های‌ سوخت OEM را دنبال‌ کنید‌ ، زیرا مخلوط اشتباه‌ علت آسیب به خودرو می گردد .

بهترین راه های ایمنی‌ را پیگیری نمائید

اطمینان‌ حاصل‌ کنید که شیشههای خودرو‌ در ماههای سرد پاک باشند ، برای‌اینکه یخ‌بندان باعث ایجاد‌ لکههای پرخطر که دید را مختل می‌کند‌ می گردد . یخ می تواند روی پله‌ ها ، پاکت و ناخنها و زنجیر‌ و پله کابین ایجاد گردد ، بنابراین مراقب‌ باشید هنگام ورود و خروج از ماشین لیز‌ نخورید . در عین حال از لمس فلز منجمد با پوست‌ لخت اجتناب نمائید زیرا باعث خسارت جدی می گردد . بازسازی چراغ‌ و تمیز‌کردن‌ قاب چراغ‌ ماشین آلات شما می تواند علاوه بر این موجب بهبود‌ دید‌ گردد .

ذخیره‌ سازی هوشمند

قبل از همه‌ مراحلی که ذکر شد حتما باید در نظر‌ داشت که :

زیر ماشین دستگاه‌ را تمیز بکنید ، که ممکن است‌ نه تنها برف ، بلکه نمک یا سایر ماده‌ها شیمیایی‌ ضد یخ را که در جادهها قرار خواهد گرفت جمع کرده باشد . بهتر‌ می باشد در وقت های سرد‌ زمستانی ابزار آلات خودتان را در جایی گرم نگهداری‌ کنید . در صورتی که نمیتوانید ماشین‌ آلات‌ خود را در جای گرم نگهداری بکنید دست‌کم از یک رو انداز برای محافظت از برف و باران استفاده‌ کنید . درصورتی‌که ماشین شما در طول زمستان به صورت‌ طولانی مدت‌ کنار‌ گذاشته میشود ، هرگونه اتصال را مجزا کنید تا لولا‌ و اتصالات از اصطکاک غیرضروری و گرانش خودداری کنند .

امتیاز بدید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *