راهنمای خرید بیل مکانیکی‌

راهنمای خرید دنده اسپراکت
2022/08/13
راهنمای خرید چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی
2022/08/13
نمایش همه

راهنمای خرید بیل مکانیکی‌

راهنمای خرید بیل مکانیکی‌  (excavator) که به آن بیل هیدرولیکی ، بیل بوم (boom) یا بیل قدرت‌ نیز گفته‌ می‌شود‌ ، ماشینی می باشد که دارای یک قالب حامل‌ بوده است که یک برجک چرخان روی آن قرار دارد‌ که سکوی اپراتور ، موتور‌ ، سیستم‌‌ها‌ و بازوی هیدرولیکی را به یکدیگر وصل می‌کند .

 

چگونه یک بیل مکانیکی‌ انتخاب‌ کنیم ؟

دو خانواده‌ی اصلی وجود دارد : بیلهایی که مجهز به چرخ هستند و بیل مکانیکی‌‌هایی‌ که مجهز به ریل می باشند . هر دو این دسته‌بندی‌ها ، مزایا و معایبی دارند و شما اول باید مشخص نمائید که کدام یک از این دو سزاوار احتیاج های شماست .

 

راهنمای خرید بیل مکانیکی‌  (excavator)

پس‌ازآن باید مشخص نمائید که آیا استاندارد‌ نیاز‌ دارید یا یک تنظیمات خاص . فرق های ساختاری زیادی بین بیلهای متفاوت وجود ندارد‌ ، حتی در بین تولیدکنندگان متعدد . بیل مکانیکی‌ ، ماشینی چندکاره است‌ و در اغلب موارد تنها با تعویض کردن وسایل آن ، می‌تواند نیازهای شما را رفع کند . هرچند چند تنظیمات مختلف وجود دارد‌ که می‌تواند برای شرایط‌ ویژه سازگار باشد‌ ، به طور‌ مثال :

اصلی‌ترین معیار گزینش یک بیل ، ابعاد و توان آن است . ابعاد ماشین ، خصیصه‌ی حقیقی آن وزن عملیاتی است‌ (به طور مثال بیل مکانیکی‌ ۱۰ تنی) . ابعاد مختلفی از بیل‌های مکانیکی‌ در فروشگاه ها آماده است ، از کمتر‌از‌یک تن در طرح های کوچک‌تر تا بیشتر‌از‌۱۰۰ تن که برای معدنهای سطحی استفاده می‌شوند .

 

شما بایستی بیل مکانیکی را سازگار با ضرورت های خود تعیین بکنید . اگر مدلی را گزینش نمائید که زیاد از حد کوچک‌ باشد ، ممکن خواهد بود نیاز‌های‌ کاری‌ مورد‌ نظر شما را فراهم نکند یا چنانچه مدلی انتخاب‌ نمائید که زیادتر از حد بزرگ‌ باشد ، ممکن است‌ دردسرهای بی‌اندازه ایجاد‌ کند‌ و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود‌ . اندازه بیل مکانیکی‌ نشانه خوبی‌ از ابعاد یک ماشین است منتها بااهمیت است که بازوی بیل مکانیکی‌ شما بتواند در حداکثر فاصله خود ، پاسخگوی نیازهای پروژه‌های شما باشد‌ . چنانچه اسناد فنی بیل مکانیکی‌ را بررسی نمائید ، اغلب تولیدکنندگان یک جدولی را ارائه می‌کنند که ویژگیهای فنی بازو و به اضافه حداکثر ارتفاع و عمقی که می‌تواند به آن برسد در آن ذکر‌ می‌شود .

 

حتما بخوانید: لیست قطعات یدکی توسعه راه بیل مکانیکی

 

یک ویژگی مهم دیگر توان موتور است‌ که واحد هیدرولیک را فراهم می سازد که بازو‌ و هر ابزاری را که به آن پیوسته بوده است ، به حرکت در می‌آورد . در اکثر موارد قدرت موتور‌ با ابعاد ماشین هم در ارتباط است‌ منتها ممکن‌ خواهد بود متفاوت باشد ، یک موتور قدرتمند می‌تواند کسب های سخت‌تری را انجام دهد .

اغلب بیل‌های مکانیکی‌ موتور‌های‌ دیزلی دارند . اگرچه در سال‌های اخیر‌ شاهد‌ وجود موتورهای هیبریدی (دیزلی / برقی) هستیم که دارای سیستم‌‌های‌ بازیابی انرژی هستند . ازاین‌رو این ابزار ها سازگار با استانداردهای ضد آلایندگی فعلی است‌ که در کشور‌های‌ مطرح زیادی جدی هستند؛ همچون سیستم کلاس‌بندی Tier در ایالات متحده آمریکا و مقیاس آلایندگی اروپا.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *