راهنمای خرید رولیک بیل مکانیکی توسعه راه

راهنمای خرید باکت بیل مکانیکی
2022/07/31
راهنمای خرید دنده اسپراکت
2022/08/13
نمایش همه

راهنمای خرید رولیک بیل مکانیکی توسعه راه

لوله های صنعتی باتوجه به نوع عملکرد آنها از تنوع زیاد بالائی بهره‌مند هستند . یکی از گونه‌ها لوله های صنعتی که دارای کاربرد مخصوصی بوده است ، لوله رولیک خواهد بود . در راهنمای خرید رولیک توسعه راه حقیقت یکی از قطعات اصلی نوارهای نقاله که در صنایع بسیار قابل استفاده است این ابزار بوده است . سیستم‌ نقاله از سه بخش نقاله ، تسمه‌ و لوله رولیک ایجاد شده است .

برای به تکان واداشتن و نرم حرکت کردن تسمه ها یا نوارهای نقاله نیاز به تکه ای است که آن را به صورت رول بچرخاند ، این راندمان توسط رولیک اعمال خواهد گرفت . رولیک به عنوان یک تکه هرزگرد به حساب‌آمده است که باتوجه به سایز و توان نوار نقاله ها در اندازههای جوراجور است .

 

راهنمای خرید رولیک توسعه راه

رولیک درحین کار‌ کردن دائماً درگیر‌ سایش خواهد شد به همین جهت ساختار‌ و مواد تشکیل دهنده آن بی‌شمار بااهمیت هستند . این تکه را با نامهای درام ، هرزگرد ، غلطک ، رولر و ایدلر نیز می شناسند .

زمانیکه دستگاه نوار نقاله استارت می خورد ، رولیکها روی پیکره ابزار غلت خورده و باعث جنب‌وجوش نرم تسمه‌ نقاله می گردند .

رولیک چیست؟

به لوله ای که عموماً از جنس پولاد مقاوم است و جزو مهمی را ایجاد می کند ، لوله رولیک می گویند . ضخامت ، خصوصیات مکانیکی و شیمیائی ، مقدار و ابعاد لوله رولیک براساس دسته و اندازه دستگاه نقاله مدل‌سازی و تولید می شود .

همانطور که مطرح شد باتوجه به درگیر بودن رولیک و مخصوصاً ازحیث سایش توان فشار و دما سبب گردیده تا طراحان و سازندگان رولیک به وضعیت کیفی و روش درست کردن ، ضخامت خوب لوله ، استفاده از بلبرینگهای پرقدرت و آب بندی خوب ، توجه فراوان به خرج دهند .

راهنمای خرید رولیک توسعه راه

 

انواع رولیک

برای درست کردن لوله های رولیک استاندارد‌های‌ اعلام شده ای را مشخص کرده اند که دربردارنده DIN ، ISO ، GIS و CEMA می باشد . این قطعه به دو صورت فلزی و پلیمری ساخته می گردد .

لولههای رولیک 5/3 تا 4 میلیمتر با ضخامت های 60 ، 89 ، 108 ، 114 ، 127 ، 140 ، 133 و 159 وجوددارند.

ازنظر ظاهری به حالت های استوانه ای ، مخروظی و ترکیبی می باشند . رولیکها را از جهتی به دو دسته رولیکهای صنعتی و رولیکهای نیم صنعتی شاخه بندی می کنند . دسته دیگر رولیکهای موجود به اسامی ذیل می باشند :

رولیک جوشی ، تعویضی ، مخروطی ، ضد اصطکاک ، کله قندی ، پلیمری ، رولیک رفت ، رولیک برگشت و رولیک ضربه گیر .

از طرفی توانایی تعمیر شدن‌ یا نشدن ، رولیکها به دو گروه تعویضی به معنای امکان ترمیم و دارای توانایی برای تعویض قطعات و پرسی به معنای غیرقابل بازسازی وجود دارند .

 

رولیک بیل مکانیکی‌ چیست؟

هریک از مدلهای بیل مکانیکی‌ دارای قطعه ای به نام رولیک بوده است که جزو قطعات زیربندی چرخ زنجیری شمرده می شوند . در دو نوع رولیک بالا و رولیک پایین می باشند که هرکدام نقش خاصی را ذمه‌دار خواهند بود .

رولیک بیل مکانیکی زنجیر‌ را به محرکه های مکانیکی‌ متصل می نماید و باعث می گردد تا زنجیر‌ بی نیاز به ایجاد اصطکاک و روان جنب‌وجوش نماید . رولیک و پایه رولیک یکی از لوازم جانبی نوار نقاله قرار می گیرند . دسته رولیک برحسب تناژ و نوع‌ مواد حمل شونده ، قطر و مقیاس آن تعویض می نماید .

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *