پین و بوش لودر چیست

ناخن بیل مکانیکی چیست
2021/04/03
راهنمای خرید ناخن بیل مکانیکی توسعه راه
2022/07/25
نمایش همه

پین و بوش لودر چیست

لودر یکی از پرکاربردترین ماشین آلات راهسازی و ساختمانی است و به خاطر انعطاف پذیری زیاد میتوان از آن در بسیاری از کار ها استفاده کرد. لودر ها در اندازه های بزرگ و کوچک تولید می شوند و همین باعث کارایی بیشتر این ماشین می گردد. این ماشین دارای قطعات مختلفی است که پین و بوش لودر جز قطعات زیربندی آن می باشند.

پین و بوش لودر

قطعات زیربندی جز اصلی ترین قطعات ماشین آلات راهسازی به حساب می‌آیند. نوع و عملکرد این قطعات به یک شکل است و تفاوت آنها فقط در ابعادشان است. بعضی از قطعات زیربندی شامل لینک، تیغه، رولیک بالا و پایین، زنجیر، گوشه، ناخن، پین و بوش می‌باشد. پین و بوش لودر قطعاتی هستند که کفشکهای زنجیر لودر را به هم متصل می کنند و باعث حرکت ماشین می شوند.

پین و بوش لودر

ساخت پین و بوش لودر

در ساخت پین باید بالا بودن مقاومت آن و همچنین صاف و دقیق بودن سطح آن در نظر گرفته شود تا پین باکیفیت و خوب تولید شود. در ساخت بوش باید به اندازه بهینه ابعاد و همچنین صیقلی بودن سطح آن توجه کرد تا بوش خوب تولید شود. قطعات زیربندی از جمله پین و بوش لودر به دلیل این که با سطح زمین ارتباط مستقیم دارند به مرور زمان خراب می شوند و باید برای عملکرد بهتر آن ها بعد از مدتی تعویض گردند.

 

 دوام فرسایشی و دوام ساختاری

دوام فرسایشی: زمانی که پهنای کفشکها افزایش یابد میزان فرسایش بوش خارجی در زنجیر های آب بندی شده و روغن کاری شده افزایش می یابد و در شرایط خاص سطح زیر کفشک با افزایش پهنای کفشک، فرسایش داخلی در زنجیره های آب بندی شده افزایش می یابد (به خاطر بارهای اضافی، وزن، چرخش)

دوام ساختاری: کفشک های پهن در زمینهایی با شیب تند و فشرده باعث شل شدن پین و بوش ها در جایگاه خود می شوند و این مسئله در کفشکهای با عاج بلند بیشتر است. شل شدن و لقی مانع چرخش کامل آنها در هم می شود و نیاز به تعویض دارند.

امتیاز بدید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *