باکت بیل مکانیکی چیست؟

پین و بوش در ماشین آلات راهسازی و معدنی چیست؟
2021/02/22
دنده اسپراکت چیست
2021/03/10
نمایش همه

باکت بیل مکانیکی چیست؟

باکت بیل مکانیکی یک ظرف مخصوص برای حفاری و جابه جایی است که روی بازوی بیل مکانیکی یا لودر و… متصل می شود و توسط اپراتور ماشین آلات سنگین کنترل می شود. باکت ها با توجه به کاربرد هایشان انواع مختلفی مانند: باکت ذوزنقه ای، باکت سرندی، باکت خاکبرداری معمولی، باکت لایروبی، باکت گرازی و باکت سنگ معدنی دارند.

 

باکت بیل مکانیکی

باکت بیل مکانیکی

بیل مکانیکی یکی از ماشین آلاتی است که برای حفاری زمین های صخره ای و سنگی استفاده می شود و دارای قطعات مختلفی باشد که باکت بیل مکانیکی یکی از آنهاست . باکت ها در بیل مکانیکی نقش اصلی را دارند. باکت بیل مکانیکی و لودر با ورق ضد سایش تولید می شوند. در این مقاله با باکت بیل مکانیکی بیشتر آشنا می شوید.

 

 

باکت بیل مکانیکی نوع ذوزنقه

باکت بیل مکانیکی نوع ذوزنقه

 

باکت بیل مکانیکی

باکت یک ظرف ویژه‌ای است که به بعضی از ماشین آلات سنگین جهت حفاری و جابجایی وصل میشود. باکت ها دارای حجم داخلی هستند و روی بازوی بیل مکانیکی، لودر، جرثقیل و… وصل می شوند و کنترل آنها هم توسط اپراتور ماشین که در داخل کابین مینشیند، انجام میشود.

چگونگی حرکت باکت بیل مکانیکی

باکت بیل مکانیکی برای اینکه بتواند به درستی عمل حفاری را انجام دهد، قابلیت انجام حرکات سه بعدی در همه جهات را دارد.

 

 

باکت بیل مکانیکی نوع سرندی

باکت بیل مکانیکی نوع سرندی

انواع باکت بیل مکانیکی

باکت ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع و مکان استفاده از بیل مکانیکی، یکی از انواع آن را انتخاب می کنند. در زیر انواع باکت ها نام برده شده و کاربرد آنها توضیح داده شده است.

باکت خاکبرداری معمولی: از این نوع باکت برای حفاری زمین هایی استفاده می شود که مقاومت آن کم است مانند زمینی با خاک های ماسه ای یا شنی. این باکت در اندازه های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی متری ساخته می شود. از این باکت جهت حفاری خطوط مخابرات، گازرسانی، ساختمانی و آبرسانی استفاده می کنند.

باکت ذوزنقه ای: این نوع باکت طوری طراحی شده است که برای به وجود آوردن کانال مناسب می باشد. این نوع باکت را در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می‌کنند.

باکت بیل مکانیکی نوع ذوزنقه

باکت بیل مکانیکی نوع ذوزنقه

 

باکت بیل مکانیکی نوع ذوزنقه

باکت سرندی: این نوع باکت دارای مشبک هایی است که فاصله‌های بین شبکه ها قابل تغییر است و برای پاکسازی زمین و جداسازی آن بعد از تخریب استفاده میشود.

باکت بیل مکانیکی نوع سرندی

باکت لایروبی: از این نوع باکت در ساخت سدهای خاکی و یا بازسازی آن، زهکشی آب رودخانه، شانه راه و لایروبی زمین های کشاورزی استفاده می‌شود.

باکت بیل مکانیکی نوع سنگ معدنی

باکت بیل مکانیکی نوع سنگ معدنی

باکت بیل مکانیکی نوع لایروبی

باکت گرازی: باکت گرازی یکی از انواع باکت بیل مکانیکی است. از آن زمانی استفاده می شود که می خواهند کارهای حفاری سنگین مانند: استخراج از معادن، کندن خاک های سفت، جابجایی بلوک های سنگی سنگین از سطح سخت را انجام دهند.

باکت سنگ معدنی: از این نوع باکت در محیط هایی مانند: استخراج مستقیم از معدن، حفاری و خاکبرداری از خاکهای سخت و سنگی استفاده می شود و با توجه به نیاز کاربر در دو نوع باکت تقویت شده و باکت اچ دی وی تولید می شود.

باکت بیل مکانیکی نوع سنگ معدنی

 

امتیاز بدید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *