انواع تیغه های ضد سایش بیل مکانیکی و بلدوزر و گریدر

کفشک های ضد سایش بیل و بلدوزر TRC
2019/07/20
دکل بلند توسعه راه
دکل و استیک بیل مکانیکی توسعه راه
2019/07/21
نمایش همه

انواع تیغه های ضد سایش بیل مکانیکی و بلدوزر و گریدر

انواع تیغه

۱٫تیغه صاف که اصطلاحاً Straight Blade نیز خوانده میشود و کاربری آن برای مسطح نمودن سطوح است . از مشخصه های این تیغه میتوان به کوتاه بودن ، نداشتن انحنای جانبی و بغل اشاره نمود.

۲٫تیغه معمولی یا عمومی که به آن Universal Blade نیز گفته میشود. این تیغه دارای انحنا و بغل های بزرگ میباشد و ظرفیت حمل بالاتری دارد. ازین تیغه برای عملیات هایی که در کنار تسطیح سطوح به پاکسازی هم نیازمند استفاده میشود.

۳٫تیغه ترکیبی یا S-U ، این تیغه کوتاه تر بوده و انحنای کمتری نیز دارد ، بغل های کوچکتر است و معمولاً برای جابه جایی ها در حیطه عملیات بکار میروند. به عنوان مثال میتوان به هل دادن قطعات بزرگ بتنی در کارگاه های ساختمانی اشاره نمود.

پس از بررسی سه دسته کلی از انواع تیغه های بولدوزر به بررسی انواع و زیرشاخه های این قسمت از ماشین قدرتمند ساختمانی و راهسازی یعنی بولدوزر میپردازیم.

تیغه های عمومی و پرکاربرد تر

تیغه مستقیم (S) : یکی از کاراترین تیغهها میباشد و به دلیل قدرت مانور زیاد از تیغه U و SU کوچک تر است و میتواند انواع گوناگون مصالح را در مسافت کم تا متوسط حمل کند. این تیغـه قـادر بـه تجهیز با صفحه فشاری جهت هل دادن اسکریپر میباشد.

تیغه با قابلیت همزمان زاویه گیری به جوانب و شیبدار شدن (PAT) : این تیغه هماننـد تیغـه زاویه دار است، با این تفاوت که امکان حرکت و زاویه دار شدن آن بیشتر است

تیغه با شعاع انحنا متغیر (VR) :

هرگاه قابلیت های تیغه SU از نظر توانایی برش، نفوذپـذیری در زمین با خصوصیات تیغه U از قبیل توانایی نگهداری بار و کاهش ریـزش از اطـراف ترکیـب شـود و شعاع آن متغیر شود، تیغه VRایجاد می شود.

تیغه زاویه دار :

این تیغه در حالت عادی می تواند زاویه ۲۵ درجه نسبت به طرفین پیـدا کند از این تیغه برای برش کنارهها، ایجاد خاکریز، آمادهسازی و بهسـازی راه و حفـر گـودال اسـتفاده میشود. انتهای این تیغه قادر به حرکت به سمت جلو و عقب نیست.

تیغه ضربه گیر یا کوشن :

از این نوع برای کمک و فشار دادن ماشینآلات گوناگون ماننـد اسکریپر استفاده میشود و سیستم آن به گونهای است که ضـربه حاصـل اتصـال بـه اسـکریپر را خنثـی میکند. همچنین می توان از این تیغه برای تمیز کردن سطح کارگاه استفاده کرد. این تیغه قادر به انجـام هیچگونه حرکتی نمی باشد

توسعه راه عرضه کننده ی انواع تیغه های ضد سایش  بیل مکانیکی و بلدوزر و متناسب با شرایط کارکردی مختلف و برندهای مختلف ماشین الات از جمله کوماتسو]هیوندای،کاترپیلار، دوو دووسان و … میباشد

و همچنین توسعه راه با عرضه ی طیف وسیعی از تیغه،گوشه تیغ،گوشه باکت،محافظ تیغه اقدام به برطرف کردن نیازهای گسترده صنایع مختلف نموده است

امتیاز بدید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *