ناخن بیل مکانیکی چیست

ماشین آلات راهسازی
2021/03/24
پین و بوش لودر چیست
2021/04/05
نمایش همه

ناخن بیل مکانیکی چیست

بیل مکانیکی دارای قطعات مختلف زیربندی می باشد که ناخن بیل مکانیکی یکی از مهمترین اجزای زیر بندی است و بر کیفیت عملکرد دستگاه تاثیر بسزایی دارد.

 

 ناخن بیل مکانیکی

ناخن بیل مکانیکی یکی از پرمصرف ترین و مهمترین قطعه ی ماشین راهسازی و معدنی است. ناخن در تماس مستقیم با بار وصل میشود و وظیفه دریل، حفاری، جابجایی، شکاف دهنده، جدا کننده و نرم کننده را در ساختار پایه سطح را دارد. ناخن بیل مکانیکی انواع مختلفی دارد و انتخاب صحیح آن در ماشین آلات راهسازی می‌تواند باعث بازدهی بالا، کم کردن مصرف سوخت، کم کردن فشار های اضافی به باکت و افزایش طول عمر باکت شود و همچنین استفاده از ناخن به منظور سرعت عملکرد و تسهیل در کار انجام می شود.

ناخن بیل مکانیکی

 

انواع ناخن بیل مکانیکی

ناخن ها از نظر شکل ظاهری و نوع استفاده از آن ها در انواع مختلفی عرضه می شوند که در زیر انواع آن را بیان می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که در کجا کاربرد دارند.

ناخن بیل مکانیکی

ناخن ببری: این نوع از ناخن بیل مکانیکی دارای نوک تیز بوده و قدرت بسیار بالا و محسوسی در مکان های یکپارچه، سنگ ها و سطوح یخی و ضخیم را دارد. عمر این ناخن به دلیل نوک تیز آن پایین است.

 ناخن ببری دوقلو: همانطور که از نامش پیداست دارای دو زبانه نوک تیز است که قدرت نفوذ آن بسیار بالا است و همچنین عمر نسبت به مدل ببری بیشتر است.

 ناخن SYL: لبه های این ناخن در هر دو طرف برآمده و عمودی شکل است و قدرت نفوذ تیز و بالایی در محیط‌های متوسط و سخت را دارد. عمر این ناخن متوسط است.

 ناخن PENETRATOR: نوک این ناخن ضخیم بوده و نفوذ خوبی در سنگهای رسی و شیلی که فشردگی و سختی کمتری دارند، دارد. طول عمر این ناخن متوسط رو به بالا است.

 ناخن راک چیزل: این ناخن قدرت اهرم بالایی دارد و مناسب زمین‌ و سنگهای سخت است. یکی از مزیت‌های این ناخن این است که فشار کمتری به ماشین وارد میکند.

 ناخن ‏هوی دیوتی: این نوع از ناخن ها گوشته ی  بیشتری نسبت به ناخن های دیگر دارد بنابراین دوام بیشتری نیز دارد.

 ناخن فلیر: این ناخن را به جهت تمیز کاری و لایروبی استفاده می کنند و مناسب سطوح نرم و گل و لای می باشد.

امتیاز بدید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *