ماشین آلات راهسازی

قطعات ماشین آلات راهسازی
2021/03/24
ناخن بیل مکانیکی چیست
2021/04/03
نمایش همه

ماشین آلات راهسازی

امروزه برای انجام کارهای راهسازی از ماشین آلات استفاده می کنند که به آنها ماشین آلات راهسازی گفته می‌شود و با توجه به کاری که انجام می دهند انواع مختلفی دارند. در ادامه به آنها اشاره می شود..

 ماشین آلات راهسازی

 ماشین آلات راهسازی یکی از بهترین اختراعات بشر برای انجام کارهای راهسازی است زیرا در وقت صرفه جویی می شود، ایمنی کار با آن بالا است و از سختی کار نیز کاسته می شود. این ماشین آلات با توجه به عملکردشان انواع مختلفی دارند. به این ماشین آلات قطعات راهسازی نیز می گویند.

 

 ماشین آلات راهسازی

 

انواع ماشین آلات راهسازی

تراکتورها و بولدوزرها: تراکتور ماشینی برای کشیدن و یا جلو راندن بار است. روی تراکتور می توان انواع لوازم مکانیکی را نصب کرد. تراکتور ها در انواع استاندارد و دنده اتوماتیک عرضه می شوند همچنین دو نوع تراکتور با نام های چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی وجود دارد. بلدوزرها نیز برای پاکسازی زمین و در واقع ایجاد راه اولیه، جا به جا کردن خاک، پخش کردن خاک در خاکریز، کمک به هل دادن اسکریپرها و..‌. مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیل مکانیکی: از بیل مکانیکی معمولاً برای ایجاد گودال در خاک و بار کردن آن در کامیون استفاده می شود. بیل مکانیکی از سه قسمت ارابه، اتاقک گردان و جلوی ماشین تشکیل شده است و انواع مختلفی مانند: بیل مکانیکی با جام معکوس، بیل مکانیکی با سیستم کابلی، بیل کششی و جرثقیل را دارد.

اسکریپر: اسکریپر یکی از انواع ماشین آلات راه سازی است که به تنهایی می تواند عمل بارگیری و تخلیه مواد خاکی را در مسافت های طولانی انجام دهد. اسکریپر ها در دو نوع موتور دار و بدون موتور عرضه می شوند.اسکریپرها معمولاً تک محور اند.

لودر ها: لودر ها معمولاً یکی از کاربردی ترین ماشین آلات هستند. این ماشین خود انواع مختلفی به نام های لودر چرخ لاستیکی، لودر چرخ زنجیری و بکهو لودر را دارد. لودرها به دلیل انعطاف پذیری زیاد و امکان تغییر جام می توانند کارهای زیادی انجام دهند.

کامیون ها: یکی از ساده ترین و معمولی ترین وسیله برای حمل و جابجایی مواد خاکی، کامیون ها هستند. کامیون ها باعث تسریع در عمل حمل و نقل و پایین آمدن هزینه حمل و نقل می شوند. کامیون ها به دو نوع کامیون های معمولی و کمرشکن تقسیم میشوند.

گریدر: از گریدر برای تنظیم و شکل دادن شیب ها، کندن جوی، پراکنده کردن خاک و مواد قیری و همچنین برف‌روبی و پاکسازی زمین استفاده می شود.

غلتک ها: وظیفه غلتک ها متراکم نمودن و خارج کردن هوا از خاک برای بالا بردن مقاومت لایه‌های خاک است. انواع غلتکها عبارتند از: غلتکهای پاچه بزی، شبکه‌ ای، ارتعاشی، فولادی صاف، پنوماتیک، کفشکدار و غلتک متراکم کننده.

امتیاز بدید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *